Matbloggstoppen

måndag 18 juni 2012

Resa på Västkusten i USA:1:a dagen i Seattle

Lars undrarde om US var som jag hade förväntat mig, men jag hade inga speciella förväntningar. Men de jag har konstateat är att alla äter hela tiden!! Oavsett vilken tid man kommer ut på stan så går, sitter eller står folk men något i handen. Och det är inte nyttiga saker man då har,de är mycket friterat. Igår när vi åt frukost ute på Denny´s var det bara att betsälla in en riktig Amerikansk frukost. French Toast, Baccon & Ägg, Kaffe som inte smakar något (Lars har köpt Nesé kaffe som han häller i för att de ska likna svenskt kaffe), Jucie och Smootihe.
Jucie och Smootihe är dom otroligt duktiga på att göra, har köpt ett par stycken laktosfria Smootihs som vart jättegoda. Måste lära mig at göra bara på frukt och få den fina konsistensen.
Nu ska vi ut i Seattle igen, igår var vi i Pikes Palas, en jättemarknad med fisk, skaldjur och mycket annat. Något som jag mer konstaterat är att Amerikanarna är så trevliga och nyfikna. Om man sitter på ett ställe så frågar vem som helst om vi vill eller behöver hjälp med något. Och man börjar prata utan att titta konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar