Matbloggstoppen

fredag 13 april 2012

Chiliplantor

Värden är bra liten! Under våren förra året fick jag en kommentar här på bloggen av en granne längre ner på gatan. Det var Anita som själv har en blogg om trägårdens alla blommor och tillbehör http://anitalinder.wordpress.com/ och hon kom över med en chiliplanta som var speciellt god till fisk. Den gav jättefina frukter.
I år hörde Anita av sig redan innan påsk och talade om att hon hade flera chili plantor redan nu. Så under långfredagen fick vi en kasse med 4st olika sorters chili. Fantastiskt fina plantor!! Nu gäller det för oss att se till att få ner dom i större krukor.
Ännu en gång, tack Anita!!

1 kommentar:

  1. Hoppas chiliplantorna tar sig. Själv var jag på trädgårdsmässan fredagen den 13 och då passade jag på att gå med i Svenska Chilepepparföreningen. Den här veckan har jag haft influensa och ögoninflammation. Ingen höjdare. Det betyder att jag inte kunnat ägna mig åt mina chiliplantor. Så när jag tittade till dom förut så såg jag att dom vuxit väldigt mycket på en vecka. Börjar bli dags för en tredje omplantering för mina snart :)

    Ha en fortsatt skön helg!
    /Anita

    SvaraRadera