Matbloggstoppen

tisdag 31 maj 2011

Grillkväll på baksidan







Idag skulle vi ätit lammfärsbiffar med örter och dinkel. Jag och Hedvig hade lämnat Oskar för sista trummlektion för säsongen i Nykvarn, så kom jag och Hedvig överens om att grilla vore bra eftersom
det är 25 plusgrader ute. Hedvig ville ha kyckling och små Choritzos på spett och det skulle vara Cesardressing till, sagt och gjort det var bara att kavla upp ärmarna och kyla rosévinet. Jag köpte kycklinglårfiléer som jag delade på hälften och kryddade med chilipulver, paprikapulver, chiplotlet chili (Chef Paul Proudhomme´s), salt och peppar. Sen skar jag en skåra på längden i de färska choritzo korvarna (jag valde en rå korv, inte vanliga grill choritzos) jag hittade dom på ICA Maxi men dom brukar finnas på de flesta butikerna. Sen var det bara att trä upp på spätt och grilla indirekt under lock på Weber grillen (indirekt är när glöden ligger på sidorna och jag nyttjar mitten till att grilla på, då brinner det inte och det är inte så stor risk att bränna det jag grillar). Jag vispade ihop Cesardressingen och gjorde en god sallad på grova biter med färsk vitkål och en dressing på vitlök, olivolja, balsamvinäger, salt och peppar det blir gudomligt och ack så enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar