Matbloggstoppen

söndag 16 mars 2014

#broccolipaj med ost och skinka#

Idag har vi förberett morgon dagens middag genom att använda pajdegs rester i från frysen. Jag brukar alltid göra en större sats pajdeg när jag gör en och lägga in i frysen. Nu såg jag att det börja bli dax att använda tre mindre bitar som fanns där.

Så skönt att ha middagen färdig en arbetsdag, bara att värma på och skära till grönsaker.


Pajdeg, se länk

Fyllning:
200 gram kokt broccoli
1 stor gul lök
200 gram rökt skinka
2 dl riven lagrad ost
5 ägg
5 dl laktosfri mjölk
salt
svartpeppar

Kavla ut degen och "klä" en paj form. Jag förgräddar inte.
Skiva löken och stek den mjuk och lägg i pajskalet. Strimla skinkan och lägg i pajskalet tillsammans med osten och broccolin.
Vispa ihop ägg och mjölk, tillsätt salt och peppar efter smak. Häll över allt i pajskalet.
Ställ in i ugnen 175 grader i ca 45min. Kontrollera att den har stelna innan du tar ut den.

2 kommentarer:

  1. Jag tänkte försöka komma över med chiliplantorna imorgon kväll (torsdag 20 mars). Hoppas att det går bra. Har inte hunnit tidigare, vet inte var tiden tar vägen :)

    /Anita

    SvaraRadera
  2. Videoslots.net: YouTube | vimeo
    Video Slots is a mobile-optimised online video slot game that was developed in 2014. The video slot game, developed by Pragmatic Play, was released youtube to mp3

    SvaraRadera